Solaris Urbino 18:
Evidence vozidel:
Popis:
Výrobce: Solaris Bolechowo-Osiedle, Polsko
Rok výroby: 1999 až současnost
Rok dodání dp: 2006, 2007, 2008, 2009 a 2012
Počet dodaných kusů pro dp Plzeň: 20
Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 20
Motor: DAF PR
Výkon motoru: 228KW
Převodovka: automatická
Počet rychlostí: 4
Délka: 18 metru
Šířka: 2,5 metru
Výška: 2,8 metru
Hmotnost: 14000 až 16000kg
Míst k sezení: 56
Míst ke stání: 142
Nástupní hrana u předních dveří: 320 mm
Nástupní hrana u prostředních dveří:
320 mm
Nástupní hrana u 1 zadních dveří: 340 mm
Nástupní hrana u 2 zadních dveří: 340 mm
Stále se zvyšující nároky na kapacitu autobusů na některých linkách (zejména pak na linkách 30, 33, 41, 55) vedly dp v Plzni k nákupu velkokapacitních autobusů Solaris Urbino 18. Jedná se o třínápravový autobus s kloubem a se čtyřmi dvoukřídlými dveřmi. Nutné je také říci, že se Solarisy staly prvnímy kloubovými autobusy ve vlastnictví dp v Plzni. Autobus působí moderním a robustním dojmem, který doplňuje pohodlnost a komfort. První tři autobusy Solaris Urbino18 dorazily do Plzně na konci roku 2006 a dostaly evidenční čísla 511, 512 a 513. Po několika dnech se ihned zařadily do provozu. Za necelý půlrok přišly do Plzně další dva vozy evidenčních čísel 514 a 515. Všechny vozy byly plně vytíženy, a tak není divu, že se za necelý rok objevily další 4 vozy evidenčních čísel 522, 523, 524 a 525. Zajímavostí vozu 525 je, že do Plzně přišel přímo z veletrhu v Brně a byl také na několika předváděcích jízdách v jiných městech. Důkazem je i polem vozu na jeho bocích. Po dalším půlroce se v Plzni ocitly další dva nové autobusy Urbino 18, které dostaly evidenční čísla 529 a 530. Jako poslední přišel do Plzně po dalším půlroce „kloubák“ od Solarisu -vůz 531. Myslíme si, že „kloubáci“ se v Plzni celkem dobře ujali. Vozy jsou dnes nasazovány na všech již zmiňovaných linkách (30, 41 a 56) společně s typem Solaris Urbino15. Urbina18 a Urbina15 svým vzhledem vdechla plzeňské hromadné dopravě modernější ráz.