Irisbus - citybus:

Evidence vozidel:

Ev.Č.:

SPZ:

Rok dodání:

Fotografie:

Poznámky:

476

PMV 63-48

2001

Bez reklamy

477

PMV 63-60

2001

Bez reklamy

486

2P4 4700

2004

Bez reklamy

487

2P4 4701

2004

Bez reklamy

 

Popis:

Irisbus CitybusVýrobce: Iveco, Renault, Karosa Vysoké Mýto

Rok výroby: 2001 až 2005

Rok dodání dp: 2001 až 2004

Počet dodaných kusů pro dp Plzeň: 4

Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 4

Motor: Iveco Cursor

Výkon motoru: 213KW

Převodovka: Automatická Voith

Počet rychlostí: 3?

Délka: 12 metrů

Šířka: 2,5 metru

Výška: 2,9 metru

Hmotnost: 11380 kg

Míst k sezení: 30

Míst ke stání: 69

Nástup. výška přední dveře: 320 mm

Nástup. výška zadní dveře: 330 mm

 

Autobusy Irisbus citybus, vyráběné v letech 2001-2005, byly společně s autobusem Renault citybus jedním z prvních nízkopodlažních autobusů v plzeňském dopravním podniku. Důležitou informací je, že na tomto typu se povedla také unifikace s trolejbusem stejně jako u autobusu typu 21 AB. Do našeho dopravního podniku v Plzni byly tyto autobusy dodávány v letech 2001-2004. Tomuto typu (Irisbus-cytibus) byla v Plzni přidělena evidenční čísla 476,477,486 a 487.  Dnes vozy těchto typů společně s Karosou B931 vytlačují z linek dosluhující Karosy B731 a B732. Tento typ autobusu můžeme dnes spatřit na všech městských a příměstských linkách provozovaných mhd, kde jsou nasazovány zejména na nízkopodlažní jízdní řády, ale také na jízdní řády, které donedávna patřily karosám. Nyní je naprosto normální spatřit je i na nočních linkách, které byly dříve výsadou právě Karos B731 a B732. O těchto vozech již můžeme říci, že se staly naprosto běžným standardem cestování hromadnou dopravou  po Plzni. Autobusy typu cytibus jsou nízkopodlažní s nízkou nástupní výškou ve všech dveřích, a proto jsou velice vhodné pro přepravu cestujících na invalidním vozíku. Citybusy jsou   vybaveny jak vnitřním tak i venkovním LED-diodovým informačním systémem, pohodlnými sedadly, manuální plošinou pro vozíčkáře, dostatečně velkým prostorem pro maminky s kočárkem, televizorem se zpravodajskými informacemi o dění ve světě či klimatizovaným stanovištěm řidiče (pouze u vozů 486 a 487). Irisbus citybus se od Renaultu citybus liší uspořádáním sedadel u zadních dveří, kapacitou nebo odlišným motorem. Irisbus citybus se stal přímým předchůdcem modernějšího Irisbusu citelis.

Fotogalerie: Irisbus - citybus 12M