Solaris Urbino 15
Evidence vozidel:
Ev.Č.: |
SPZ: |
Rok dodání: |
Fotografie: |
Poznámky: |
482 |
1P3 7213 |
2002 |
bez reklamy | |
483 |
1P3 7214 |
2002 |
||
484 |
2P0 4384 |
2003 |
bez reklamy | |
485 |
2P0 4385 |
2003 |
bez reklamy | |
494 |
2P6 8965 |
2005 |
bez reklamy | |
501 |
4T4 4506 |
2006 |
bez reklamy | |
502 |
4T4 4507 |
2006 |
bez reklamy | |
503 |
4T4 4508 |
2006 |
bez reklamy | |
504 |
4T4 4509 |
2006 |
bez reklamy | |
505 |
4T4 4512 |
2006 |
bez reklamy | |
506 |
4T4 4513 |
2006 |
bez reklamy | |
507 |
4T4 4514 |
2006 |
bez reklamy | |
508 |
4T4 4516 |
2006 |
bez reklamy | |
509 |
4T4 4517 |
2006 |
||
510 |
4T4 4518 |
2006 |
bez reklamy | |
536 |
4P7 8546 |
2011 |
bez reklamy | |
537 |
4P7 8547 |
2011 |
bez reklamy |
Popis:
Výrobce: Solaris Bolechowo-Osiedle, Polsko
Rok výroby: 1999 až současnost
Rok dodání dp: 2002, 2003, 2005, 2006
Počet dodaných kusů pro dp Plzeň: 7 + 10 pronájem
Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 17
Motor u II. generace: DAF
Výkon motoru II. generace: 228KW
Převodovka u II. generace: Automatická Voith
Počet rychlostí: 4
Motor u III. generace: DAF
Výkon motoru III. generace: 228KW
Převodovka u III. generace: Automatická Voith
Počet rychlostí: 4
Délka: 14,5 metru
Šířka: 2,5 metru
Výška: 2,8 metru
Hmotnost: 12700 kg
Míst k sezení: 36 až 46
Míst ke stání: 118 až 131
Nástupní hrana u předních dveří: 320mm
Nástupní hrana u prostředních dveří: 320mm
Nástupní hrana u zadních dveří: 340mm
Nízký počet nízkopodlažních, ale hlavně velkokapacitních vozů v Plzni, které byly potřeba zejména na vysoce vytíženou linku číslo 30, vedl dopravní podnik k nákupu nových vozů. Volba padla právě na Solarisy Urbino15, které tato kritéria splňují. Urbina15, vyráběná již od roku 1999 do současnosti, přišla zatím do Plzně ve čtyřech dodávkách. Jako první do Plzně v roce 2002 přišly dva vozy evidenčních čísel 482 a 483, jednalo se o dva třínápravové Solarisy Urbino15 druhé generace. Další vozy na sebe nenechaly dlouho čekat a přesně za rok přišly do Plzně další dva evidenčních čísel 484 a 485. Na poslední Solaris Urbino 15 druhé generace jsme si museli počkat až do roku 2005, kdy do Plzně přišel vůz evidenčního čísla 494. Časem se prokázalo, že ani dodávka těchto vozů kapacitně nestačila obsloužit průmyslovou aglomeraci na Borských polích a jiná místa s vyššími nároky na kapacitu vozů. To vedlo Plzeň k radikálnímu rozšíření vozového parku dp o další velkokapacitní vozy. O rok později (v roce 2006) si Plzeň pronajala na osm let 10 velkokapacitních vozů Solaris Urbino15 třetí generace Poté se začaly nakupovat pouze kloubové verze Solaris Urbino 18, které se průběžně nakupují až dodnes. Dále byly v roce 2011 zakoupeny další dva vozy Solaris urbino 15 III. Generace Ev.Č.: 536 a 537 Solaris Urbino 15 je vysoce moderní autobus ve všech ohledech, ať už z pohledu bezpečnosti, pohodlí pasažérů nebo výbavy vozů. Nevýhodou tohoto typu je velké vybočování zadní části vozu v zatáčkách až o 1,3metru. Autobusy typu Urbino 15 můžeme vídat pouze na vysoce vytížených linkách nebo spojích. A to konkrétně na linkách 30 a 41, ale i 56.