Práce na webu stále pokračuje

26.12.2011 14:58

Dnes byla na web přidána rubrika Irisbus - citelis 12M a veškerá fotogalerie těchto vozů, stránky stále ve zkušebním provozu:

 

 

S výrobou autobusu Irisbus citelis se začalo v roce 2005. Autobus prakticky vychází ze svého předchůdce Irisbus cytibus. Na citelisu se pouze změnila karosérie, motor a převodovka zůstaly stejné. Karoserie se zmodernizovala, dodaly se do ní hlavně zaoblené křivky a modernější výbava. Stejně jako jeho předchůdce, Irisbus citybus nebo autobus 21AB,  byl citelis unifikován s trolejbusem. Navíc autobusy typu Citelis jsou šetrné k přírodě, jelikož splňují ekologickou normu euro 4. V Plzni můžeme tento typ autobusu potkávat již od roku 2005, kdy přišla první série čítající 4 vozy (evidenční čísla 490, 491, 492       a 493). O pět měsíců později přišla druhá dodávka dalších 2 vozů evidenčních čísel 495 a 496. Další dodávka 4 vozů na sebe nenechala dlouho čekat. Za 2 měsíce se už po Plzni proháněly další 4 citelisy evidenčních čísel 497, 498, 499 a 500. Poté jsme si na další vozy typu citelis museli počkat rok a půl, kdy přišlo dalších 6 kusů (přesněji vozy evidenčního čísla 516, 517, 518, 519, 520) a o měsíc déle vůz 521. Zatím poslední dodávka 2 vozů evidenčních čísel 527 a 528 přišla v červnu roku 2008. Tyto vozy skýtají všestranné možnosti pro hendikepované cestující, jako jsou: manuální plošina pro vozíčkáře, plně snížená podlaha po celé délce vozidla, LED-diodový informační systém ,místo pro kočárky a pro vozíčkáře nebo sklápěcí sedadla v bezbariérové části pro cestující se sníženou schopností pohybu..Není proto divu, že tyto vozy našly v Plzni široké uplatnění na všech linkách, včetně linek 71 a 72(linky určené pro přepravu tělesně postižených a důchodců). Citelisy se staly spolehlivým budoucím nástupcem starých Karos B731 nebo B732. Jedinou menší vadou těchto vozů je náchylnost na výmoly na silnicích. Při každém projetí nerovností se vůz (hlavně v interiéru) rozklepe.