Karosa B931:
Evidence vozidel:
Popis:
Výrobce: Karosa Vysoké Mýto
Rok výroby: 1995 až 2002
Rok dodání dp v Plzni: 1996
Počet dodaných kusů pro dp Plzeň: 10
Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 10
Motor: Liaz ML 636
Výkon motoru: 175KW
Převodovka: Automatická VOITH D 863,3
Počet rychlostí: 3
Délka: 11,3 metrů
Šířka: 2,5 metru
Výška: 3,1 metru
Hmotnost: 10100 až 10200 kg
Míst k sezení: 31
Míst ke stání: 63
Autobusy Karosa B931, vyráběné v letech 1995-2002, byly společně s typem Karosa B932, která má manuální převodovku, jedním z dalších úspěšných typů autobusu provozovaného v ČR. Do našeho dopravního podniku v Plzni byly tyto autobusy dodávány pouze v roce 1996. Po dodávce tohoto typu dopravní podnik už nakupoval pouze nízkopodlažní autobusy. Karosa B931 se stala v Plzni přímým nástupcem Karos B731 a B732. B931 je dvouosý autobus s náhonem na zadní nápravu, je vybaven třemi dvoukřídlými dveřmi, automatickou převodovkou, vysokým výkonem díky turbu intercoller, vnějším tak i vnitřním LED-diodovým informačním systémem, anatomickými sedadly, protiskluzovou podlahou nebo moderním vzhledem, a proto není divu, že se na autobusy můžeme spolehnout. Prostor pro maminky s kočárkem je umístěn u prostředních dveří. Vadou těchto plzeňských vozů je nadměrná hlučnost motoru .Tento typ můžete potkat na všech denních linkách, kde z provozu postupně vytlačuje společně s nízkopodlažními vozy staré Karosy B731 a B732. Jediné linky, kde tyto vozy nepotkáme, jsou linky 71 a 72. Často je tento typ nasazován i na tzv. školní spoje, zejména pak vůz evidenčního čísla 435, který jako jediný tohoto typu v Plzni dostal manuální převodovku. Karosy B931 jsou v průměrném věku a doufáme, že ještě dlouho v Plzni vydrží.