Karosa B931:

Evidence vozidel:

Ev.Č.:

SPZ:

Rok dodání:

Fotografie:

Poznámky:

433

PMA 93-73

1996

bez reklamy

434

PMA 93-74

1996

bez reklamy

435

PMA 93-75

1996 bez reklamy

436

PMA 93-87

1996

bez reklamy

437

PMA 93-88

1996

bez reklamy

438

PMA 93-89

1996

bez reklamy

439

PMA 94-01

1996

bez reklamy

440

PMA 94-02

1996

bez reklamy

441

PMA 94-03

1996

bez reklamy

442

PMA 94-04

1996

bez reklamy


 

Popis:

Výrobce: Karosa Vysoké Mýto

Rok výroby: 1995 až 2002

Rok dodání dp v Plzni: 1996

Počet dodaných kusů pro dp Plzeň: 10

Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 10

Motor: Liaz ML 636                                                                     

Výkon motoru: 175KW

Převodovka: Automatická VOITH D 863,3

Počet rychlostí: 3

Délka: 11,3 metrů

Šířka: 2,5 metru

Výška: 3,1 metru

Hmotnost: 10100 až 10200 kg

Míst k sezení: 31

Míst ke stání: 63

 

Autobusy Karosa B931, vyráběné v letech 1995-2002, byly společně s  typem Karosa B932, která má manuální převodovku, jedním z dalších úspěšných typů autobusu provozovaného v ČR. Do našeho dopravního podniku v Plzni byly tyto autobusy dodávány pouze v  roce 1996. Po dodávce tohoto typu dopravní podnik už nakupoval pouze nízkopodlažní autobusy. Karosa B931 se stala v Plzni přímým nástupcem Karos B731 a B732. B931 je dvouosý autobus s náhonem na zadní nápravu, je vybaven třemi dvoukřídlými dveřmi, automatickou převodovkou, vysokým výkonem díky turbu intercoller, vnějším tak i vnitřním LED-diodovým informačním systémem, anatomickými sedadly, protiskluzovou podlahou nebo moderním vzhledem, a proto není divu, že se na autobusy můžeme spolehnout.  Prostor pro maminky s kočárkem je umístěn u prostředních dveří. Vadou těchto plzeňských vozů  je nadměrná hlučnost motoru .Tento typ můžete potkat na všech denních linkách, kde z provozu postupně vytlačuje společně s nízkopodlažními vozy staré Karosy B731 a B732. Jediné linky, kde tyto vozy nepotkáme, jsou linky 71 a 72. Často je tento typ nasazován i na tzv. školní spoje, zejména pak vůz evidenčního čísla 435, který jako jediný tohoto typu v Plzni dostal manuální převodovku. Karosy B931 jsou v průměrném věku a doufáme, že ještě dlouho v Plzni vydrží.

Fotogalerie: Karosa B931