Irisbus - citelis:
Evidence vozidel:
Ev.Č.: |
SPZ: |
Rok dodání: |
Fotografie: |
Poznámky: |
490 |
2P6 7802 |
2005 |
bez reklamy | |
491 |
2P6 7803 |
2005 |
bez reklamy | |
492 |
2P6 7804 |
2005 |
bez reklamy | |
493 |
2P6 7805 |
2005 |
bez reklamy | |
495 |
2P7 5826 |
2006 |
bez reklamy | |
496 |
2P7 5827 |
2006 |
bez reklamy | |
497 |
2P8 1495 |
2006 |
bez reklamy | |
498 |
2P8 1496 |
2006 |
bez reklamy | |
499 |
2P8 1497 |
2006 |
bez reklamy | |
500 |
2P8 1498 |
2006 |
bez reklamy | |
516 |
3P5 2134 |
2007 |
bez reklamy | |
517 |
3P5 2711 |
2007 |
bez reklamy | |
518 |
3P5 2712 |
2007 |
||
519 |
3P5 3016 |
2007 |
bez reklamy | |
520 |
3P5 3017 |
2007 |
bez reklamy | |
521 |
3P5 3627 |
2007 |
bez reklamy | |
527 |
3P8 3908 |
2008 |
bez reklamy | |
528 |
3P8 4022 |
2008 |
bez reklamy |
popis:
Výrobce: Irisbus Iveco, Vysoké Mýto
Rok výroby: 2005- současnost
Rok dodání dp: 2005- současnost
Počet dodaných kusů k 20.8.2009 pro dp Plzeň: 18
Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 18
Motor: Iveco Cursor
Výkon motoru: 180KW
Převodovka: Automatická Voith
Počet rychlostí: 3
Délka: 12 metrů
Šířka: 2,5 metru
Výška: 2,9 metru
Hmotnost: 11200 kg
Míst k sezení: 30/32
Míst ke stání: 69
Nástup. výška přední dveře: 320 mm
Nástup. výška zadní dveře: 330 mm
S výrobou autobusu Irisbus citelis se začalo v roce 2005. Autobus prakticky vychází ze svého předchůdce Irisbus cytibus. Na citelisu se pouze změnila karosérie, motor a převodovka zůstaly stejné. Karoserie se zmodernizovala, dodaly se do ní hlavně zaoblené křivky a modernější výbava. Stejně jako jeho předchůdce, Irisbus citybus nebo autobus 21AB, byl citelis unifikován s trolejbusem. Navíc autobusy typu Citelis jsou šetrné k přírodě, jelikož splňují ekologickou normu euro 4. V Plzni můžeme tento typ autobusu potkávat již od roku 2005, kdy přišla první série čítající 4 vozy (evidenční čísla 490, 491, 492 a 493). O pět měsíců později přišla druhá dodávka dalších 2 vozů evidenčních čísel 495 a 496. Další dodávka 4 vozů na sebe nenechala dlouho čekat. Za 2 měsíce se už po Plzni proháněly další 4 citelisy evidenčních čísel 497, 498, 499 a 500. Poté jsme si na další vozy typu citelis museli počkat rok a půl, kdy přišlo dalších 6 kusů (přesněji vozy evidenčního čísla 516, 517, 518, 519, 520) a o měsíc déle vůz 521. Zatím poslední dodávka 2 vozů evidenčních čísel 527 a 528 přišla v červnu roku 2008. Tyto vozy skýtají všestranné možnosti pro hendikepované cestující, jako jsou: manuální plošina pro vozíčkáře, plně snížená podlaha po celé délce vozidla, LED-diodový informační systém, místo pro kočárky a pro vozíčkáře nebo sklápěcí sedadla v bezbariérové části pro cestující se sníženou schopností pohybu..Není proto divu, že tyto vozy našly v Plzni široké uplatnění na všech linkách, včetně linek 71 a 72(linky určené pro přepravu tělesně postižených a důchodců). Citelisy se staly spolehlivým budoucím nástupcem starých Karos B731 nebo B732. Jedinou menší vadou těchto vozů je náchylnost na výmoly na silnicích. Při každém projetí nerovností se vůz (hlavně v interiéru) rozklepe.