Renault - citybus:

Evidence vozidel:

Ev. Č.:

SPZ:

Rok dodání:

Fotografie:

Poznámky:

449

PMT 08-35

1999

Bez reklamy

450

PMT 08-36

1999

Reklama

Elfetex
 

451

PMT 08-37

1999

Reklama

Evropa 2
 

452

PMT 08-39

1999

Bez reklamy

453

PMT 08-40

1999

Bez reklamy

454

PMT 08-41

1999

Bez reklamy

455

PMT 08-42

1999

Reklama

Cemix

456

PMT 08-43

1999

Bez reklamy

457

PMT 08-72

1999

Bez reklamy

458

2P4 4536

1999

Bez reklamy

459

4P9 3816

1999

Reklama

Globus
 

460

PMT 08-74

1999

Bez reklamy

461

4P6 4230

1999

Bez reklamy

462

PMT 33-36

1999

 

Bez reklamy

463

PMT 08-77

1999

Bez reklamy

464

PMT 08-78

1999

Bez reklamy

 

Popis:

Výrobce: Karosa Vysoké Mýto+Renault

Rok výroby: 1995 až 2000

Rok dodání do dp Plzeň: 1999 až 2000

Počet dodaných kusů pro dp: 16

Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 16

Motor: Renault MDR                                                                    

Výkon motoru: 186KW

Převodovka: Automatická Voith

Počet rychlostí: 3

Délka: 12 metrů

Šířka: 2,5 metru

Výška: 2,9 metru

Hmotnost: 11380 kg

Míst k sezení: 26

Míst ke stání: 75

Nástup. výška přední dveře: 320 mm

Nástup. výška zadní dveře:
330 mm

 

Autobusy Renault citybus, vyráběné v letech 1995-2000, byly společně s mladším typem Irisbus citybus jedním z prvních nízkopodlažních autobusů vyrobených v České Republice. Rozdíl z venku mezi těmito typy nemusí být na první pohled zcela patrný, ale v interiéru je vidět jiné uspořádání sedadel a nebo rozdílná pohonná jednotka. Do našeho dopravního podniku v Plzni byly tyto autobusy dodávány v letech 1999-2000. Tomuto typu (Renault-cytibus) byla v Plzni přidělena evidenční čísla 449464.  Dnes vozy tohoto typu společně s Karosou B931 vytlačují z linek dosluhující Karosy B731 a B732. Tento typ autobusu můžeme dnes spatřit na všech městských, ba i příměstských linkách mhd, kde jsou nasazovány zejména na nízkopodlažní kurzy, ale také na kurzy, které donedávna patřily karosám. Nyní je naprosto normální spatřit je i na nočních linkách, které byly dříve výsadou právě Karos B731 a B732. O těchto vozech již můžeme říci, že se staly naprosto běžným standardem cestování hromadnou dopravou v Plzni. Autobusy typu cytibus mají nízkou nástupní výšku ve všech dveřích, a proto jsou velice vhodné pro přepravu cestujících na invalidním vozíku. Citybusy jsou vybaveny jak vnitřním tak i venkovním LED-diodovým informačním systémem, pohodlnými sedadly, manuální plošinou pro vozíčkáře, dostatečně velkým prostorem pro maminky s kočárkem či televizorem se zpravodajskými informacemi o dění ve světě.

Fotogalerie: Renault - citybus 12M