Karosa B732:

Evidence vozidel:

Ev.Č:

SPZ:

Rok dodání:

Fotografie:

Reklamy:

412

PMA 56-74

1992

bez reklamy

415

PMA 56-73

1992

bez reklamy

418

PMA 56-75

1992

bez reklamy

420

PMA 55-65

1992

bez reklamy

422

PMA 56-68

1992

bez reklamy

423

PMA  56-71

1992

bez reklamy

424

PMA 56-70

1992

bez reklamy

425

PMA 55-63

1992

bez reklamy

426

PMA 56-72

1992

bez reklamy

427

PMA 72-88

1994

bez reklamy

428

PMA 72-89

1994

bez reklamy

429

PMA 72-90

1994

bez reklamy

430

PMA 72-91

1994

bez reklamy

431

PMA 72-92

1994 bez reklamy

 

Popis:

Výrobce: Karosa Vysoké Mýto

Rok výroby: 1983 až 1997

Rok dodání do dp Plzeň: 1987 až 1994

Počet dodaných kusů pro dp Plzeň: 44

Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 14

Motor: Liaz                                                                      

Výkon motoru: 148,5 až 175KW

Převodovka: Mechanická  Praga

Počet rychlostí: 5+R

Délka: 11 metrů

Šířka: 2,5 metru

Výška: 3,1 metru

Hmotnost: 9400 až 10200 kg

Míst k sezení: 31

Míst ke stání: 59

 

Autobusy Karosa B732, vyráběné v letech 1983-1997, byly společně s typem Karosa B731, který má automatickou převodovku, jsou jedním z nejrozšířenějších autobusů po celé České Republice. Do našeho dopravního podniku v Plzni byly tyto autobusy dodávány v letech 1987-1994. Dnes vozy tohoto typu spíše dosluhují a jsou nahrazovány novými modernějšími autobusy, ale i přesto je v našem plzeňském dopravním podniku stále v pravidelném provozu  14 kusů tohoto typu (B732).  Všechny tyto vozy v barvách Plzně prošly generální opravou (GO). Vůz je dvounápravový s náhonem na zadní nápravu. Vozy mají troje dvoukřídlé dveře, a proto není problém s rychlým odbavením cestujících  v zastávce. Všechny vozy jsou vybaveny jak venkovním tak i vnitřním LED-diodovým informačním systémem pro cestující, všechny vozy mají látkou potažená sedadla, a proto je cestování v těchto vozech pro cestující do jisté míry pohodlné. V Plzni je můžeme vidět na všech linkách v nejhojnějším počtu, společně s typem B731, na lince 22 (pouze ve všední den). Tyto vozy se postupně ztrácí z linek číslo 30 a 41, kde jsou nahrazovány nízkopodlažními vozy nebo typem B931. Bohužel i na tomto příkladu je vidět, že B732 a B731 se z našeho města pomalu, ale jistě vytrácí. Problémem těchto vozů je jejich stáří a hlučnost, ale naopak velkou výhodou je jejich jednoduchost a lehká dostupnost náhradních dílů.

Fotogalerie: Karosa B732