Irisbus - citelis:

Evidence vozidel:

Ev.Č.:

SPZ:

Rok dodání:

Fotografie:

Poznámky:

490

2P6 7802

2005

bez reklamy

491

2P6 7803

2005

bez reklamy

492

2P6 7804

2005

bez reklamy

493

2P6 7805

2005

bez reklamy

495

2P7 5826

2006

bez reklamy

496

2P7 5827

2006

bez reklamy

497

2P8 1495

2006

bez reklamy

498

2P8 1496

2006

bez reklamy

499

2P8 1497

2006

bez reklamy

500

2P8 1498

2006

bez reklamy

516

3P5 2134

2007

bez reklamy

517

3P5 2711

2007

bez reklamy

518

3P5 2712

2007

 

reklama

Keramika Soukup

519

3P5 3016

2007

bez reklamy

520

3P5 3017

2007

bez reklamy

521

3P5 3627

2007

bez reklamy

527

3P8 3908

2008

bez reklamy

528

3P8 4022

2008

bez reklamy


 

popis:

Výrobce: Irisbus Iveco, Vysoké Mýto

Rok výroby: 2005- současnost

Rok dodání dp: 2005- současnost

Počet dodaných kusů k 20.8.2009 pro dp Plzeň: 18

Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 18

Motor: Iveco Cursor

Výkon motoru: 180KW

Převodovka: Automatická Voith

Počet rychlostí: 3

Délka: 12 metrů

Šířka: 2,5 metru

Výška: 2,9 metru

Hmotnost: 11200 kg

Míst k sezení: 30/32

Míst ke stání: 69

Nástup. výška přední dveře: 320 mm

Nástup. výška zadní dveře: 330 mm

 

S výrobou autobusu Irisbus citelis se začalo v roce 2005. Autobus prakticky vychází ze svého předchůdce Irisbus cytibus. Na citelisu se pouze změnila karosérie, motor a převodovka zůstaly stejné. Karoserie se zmodernizovala, dodaly se do ní hlavně zaoblené křivky a modernější výbava. Stejně jako jeho předchůdce, Irisbus citybus nebo autobus 21AB,  byl citelis unifikován s trolejbusem. Navíc autobusy typu Citelis jsou šetrné k přírodě, jelikož splňují ekologickou normu euro 4. V Plzni můžeme tento typ autobusu potkávat již od roku 2005, kdy přišla první série čítající 4 vozy (evidenční čísla 490, 491, 492 a 493). O pět měsíců později přišla druhá dodávka dalších 2 vozů evidenčních čísel 495 a 496. Další dodávka 4 vozů na sebe nenechala dlouho čekat. Za 2 měsíce se už po Plzni proháněly další 4 citelisy evidenčních čísel 497, 498, 499 a 500. Poté jsme si na další vozy typu citelis museli počkat rok a půl, kdy přišlo dalších 6 kusů (přesněji vozy evidenčního čísla 516, 517, 518, 519, 520) a o měsíc déle vůz 521. Zatím poslední dodávka 2 vozů evidenčních čísel 527 a 528 přišla v červnu roku 2008. Tyto vozy skýtají všestranné možnosti pro hendikepované cestující, jako jsou: manuální plošina pro vozíčkáře, plně snížená podlaha po celé délce vozidla, LED-diodový informační systém, místo pro kočárky a pro vozíčkáře nebo sklápěcí sedadla v bezbariérové části pro cestující se sníženou schopností pohybu..Není proto divu, že tyto vozy našly v Plzni široké uplatnění na všech linkách, včetně linek 71 a 72(linky určené pro přepravu tělesně postižených a důchodců). Citelisy se staly spolehlivým budoucím nástupcem starých Karos B731 nebo B732. Jedinou menší vadou těchto vozů je náchylnost na výmoly na silnicích. Při každém projetí nerovností se vůz (hlavně v interiéru) rozklepe.

Fotogalerie: Irisbus - citelis 12M