Solaris Urbino 15

Evidence vozidel:

Ev.Č.:

SPZ:

Rok dodání:

Fotografie:

 Poznámky:

482

1P3 7213

2002

 

bez reklamy

483

1P3 7214

2002

Reklama

Plzeňská teplárenská

484

2P0 4384

2003

bez reklamy

485

2P0 4385

2003

 

bez reklamy

494

2P6 8965

2005

bez reklamy

501

4T4 4506

2006

bez reklamy

502

4T4 4507

2006

bez reklamy

503

4T4 4508

2006

bez reklamy

504

4T4 4509

2006

bez reklamy

505

4T4 4512

2006

bez reklamy

506

4T4 4513

2006

bez reklamy

507

4T4 4514

2006

bez reklamy

508

4T4 4516

2006

  

bez reklamy

509

4T4 4517

2006

Reklama

Pubec

510

4T4 4518

2006

bez reklamy

536

4P7 8546

2011

bez reklamy

537

4P7 8547

2011

 

bez reklamy

 

Popis:

Výrobce: Solaris Bolechowo-Osiedle, Polsko
Rok výroby: 1999 až současnost
Rok dodání dp: 2002, 2003, 2005, 2006
Počet dodaných kusů pro dp Plzeň: 7 + 10 pronájem
Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 17
Motor u II. generace: DAF
Výkon motoru II. generace: 228KW
Převodovka u II. generace: Automatická Voith
Počet rychlostí: 4
Motor u III. generace: DAF
Výkon motoru III. generace: 228KW
Převodovka u III. generace: Automatická Voith
Počet rychlostí: 4
Délka: 14,5 metru
Šířka: 2,5 metru
Výška: 2,8 metru
Hmotnost: 12700 kg
Míst k sezení: 36 až 46
Míst ke stání: 118 až 131
Nástupní hrana u předních dveří: 320mm
Nástupní hrana u prostředních dveří: 320mm
Nástupní hrana u zadních dveří: 340mm


Nízký počet nízkopodlažních, ale hlavně velkokapacitních vozů v Plzni, které byly potřeba zejména na vysoce vytíženou linku číslo 30,  vedl dopravní podnik k nákupu nových vozů. Volba padla právě na Solarisy Urbino15, které tato kritéria splňují. Urbina15, vyráběná již od roku 1999 do současnosti, přišla zatím do Plzně ve čtyřech dodávkách. Jako první do Plzně v roce 2002 přišly dva vozy evidenčních čísel 482 a 483, jednalo se o dva třínápravové Solarisy Urbino15 druhé generace. Další vozy na sebe nenechaly dlouho čekat a přesně za rok přišly do Plzně další dva evidenčních čísel 484 a 485. Na poslední Solaris Urbino 15 druhé generace jsme si museli počkat až do roku 2005, kdy do Plzně přišel vůz evidenčního čísla 494. Časem se prokázalo, že ani dodávka těchto vozů kapacitně nestačila obsloužit průmyslovou aglomeraci na Borských polích a jiná místa s vyššími nároky na kapacitu vozů. To vedlo Plzeň k radikálnímu rozšíření vozového parku dp o další velkokapacitní vozy. O rok později (v roce 2006) si Plzeň pronajala  na osm let 10 velkokapacitních vozů Solaris Urbino15 třetí generace Poté se začaly nakupovat pouze kloubové verze Solaris Urbino 18, které se průběžně nakupují až dodnes. Dále byly v roce 2011 zakoupeny další dva vozy Solaris urbino 15 III. Generace Ev.Č.: 536 a 537 Solaris Urbino 15 je vysoce moderní autobus ve všech ohledech, ať už z pohledu bezpečnosti, pohodlí pasažérů nebo výbavy vozů. Nevýhodou tohoto typu je velké vybočování zadní části vozu v zatáčkách až o 1,3metru. Autobusy typu Urbino 15 můžeme vídat pouze na vysoce vytížených linkách nebo spojích.
A to konkrétně na linkách 30 a 41, ale i 56.
 

Fotogalerie: Solaris Urbino 15

<< 7 | 8 | 9 | 10 | 11